• Súťaž o najlepšiu triedu

• Škola je druhý domov našich detí. Či chceme, alebo nie, trávia tu dosť veľkú časť svojich dní. A samozrejme nie sú v škole sami, ale so svojimi spolužiakmi, ktorých si nemôžu vybrať. Tak ako aj my dospelí, aj deti sú každé iné a stáva sa, že si niektorí  „nesadnú“. Preto sme sa v škole rozhodli, že hravou formou skúsime upevňovať kolektívy tried. Vyhlásili sme celoročnú súťaž o najtriedu školy. Súťaž mala tri kolá – prvé v prvom polroku, druhé v treťom štvrťroku a posledné malo byť do konca roka, no museli sme ho predčasne ukončiť už v máji. V jednotlivých kolách súťažili celé triedy o zisk najvyššieho počtu bodov v súťaži o najkrajšiu vianočnú výzdobu, o najpestrejší stánok, o najkrajšiu nástenku, zapájali sa do rôznych farebných dní, skrášľovali areál školy, stavali snehové stavby, súťažili v čítaní kníh, ale získavali body aj za čisté triedy a rôzne zbery. Keďže nám na jar moc neprialo počasie, nestihli sme zorganizovať športové súťaže tried. Víťazmi prvého kola sa stali piataci, výhercami druhého kola zas deviataci. Tretie kolo sme osobitne neoceňovali.
            Absolútnymi výhercami sa stali deviataci. Získali tak triedny výlet do Aquarelaxu v Dolnom Kubíne a tortu. /Mgr. Mária Ševčíková/

• Škola v prírode

• V dňoch 10. – 14. 6. 2019 sa zúčastnilo 6 žiakov druhého a  8 žiakov tretieho ročníka Školy v prírode s pani učiteľkami Mgr. K. Šiškovou a Mgr. M. Kacovou.

Zbalení a plní očakávania sme nasadli do autobusu, ktorí nás odviezol do Hotela Liptov v Demänovskej doline.

Počasie bolo celý týždeň úžasné a my sme si tento pobyt užívali plnými dúškami.

Prvý deň sme sa vybrali na prechádzku okolo Vrbického plesa, zabavili sme sa na detskom ihrisku a popoludní sme sa zoznámili s animátormi, ktorí mali pripravení pestrý program.

Ďalší deň sme absolvovali výlet lanovkou na Chopok. Z lokality Biela Púť sme sa vyviezli sedačkovou lanovkou k šikmému výťahu v podobe lienky. Potom sme pokračovali kabínkovou lanovkou na vrchol a južnú stranu Chopku.

Nasledujúci deň sme navštívili Demänovskú jaskyňu slobody, ktorá patrí medzi najnavštevovanejšie jaskyne na Slovensku. Obdivovali sme prekrásnu kvapľovú výzdobu a počúvali odborný výklad s popisom jednotlivých častí najzaujímavejších miest jaskyne.

Predposledný deň sme sa zdržiavali v areáli hotela a jeho okolia. Bol to zábavno-súťažný deň hier ukončený rozlúčkovou opekačkou.

Dva večery sme tancovali  v rytme disco  v retro klubovni, ktorá je súčasťou hotela Liptov.

Ani sme sa nenazdali a prišiel posledný deň – deň nášho odchodu domov. Pobalili sme si kufre a netrpezlivo sme očakávali príchod autobusu, ktorý nás odviezol späť k rodičom.

Chceli by sme poďakovať rodičom Patricka Josepha Šlachtu. Vďaka ich sponzorskému daru sme sa mohli zúčastniť dvoch nádherných výletov. Z finančných dôvodov by to inak nebolo možné. /Mgr. Katarína Šišková/

• EXKURZIA OSVIENČIM A KRAKOV

• Dňa 13. 06. sa vybraní žiaci z 8. a 9. ročníka spoločne so žiakmi Základnej školy v Dlhej nad Oravou vybrali na exkurziu do koncentračného tábora Auschwitz-Birkenau. Ráno o 5.20 pri nástupe do autobusu sme ešte nevedeli, čo nás čaká. Cestu sme si spríjemňovali novými poznatkami o Poľsku a niektoré nás veľmi zaujali. Vedeli ste napr., že Poľsko okrem výroby nábytku vyprodukuje až 1/3 z 13,1 milióna ton úrody jabĺk v EU ročne? Hneď, ako sme vystúpili v Auschwitzi z autobusu, ujala sa nás milá sprievodkyňa a my sme sa prešli priestormi, kde sa konali tie najhoršie okamihy v dejinách 20. storočia. Pohľad na jednotlivé udalosti, o ktorých sme dosiaľ len čítali, nabrali reálne kontúry a určite nás prinútili sa na chvíľu zastaviť a zamyslieť sa nad hodnotou ľudského života. Po ukončení prehliadky v koncentračnom tábore Auschwitz nás čakal záver nášho výletu a ten sme ukončili v historickom centre mesta Krakov a taktiež v miestnom nákupnom centre. Odtiaľ sme sa plní zážitkov a silných dojmov vracali autobusom domov.  /Mgr. Eva Balcová/

• Výlet materskej školy k rybníku

• Tohtoročné Turíčne sviatky sme spojili s výletom k rybníku. V piatok ráno to vyzeralo tak, že nepôjdeme nikde. Zobudili sme sa do zamračeného rána, už-už spŕchnuť. Deti však prišli do škôlky vyzbrojené gumákmi, pršiplášťami a po desiatej už nič nestálo v ceste, aby sme vyrazili na výlet. A hoci začalo pršať, nedali sme sa odradiť. Ujo Miro, predseda miestneho Urbáru a ocino Alexandry, nás naložil do tereňáka a zaviezol nás k rybníku. Tam nás čakali ujovia Valent, Janko a Jožko, ktorí začali variť guľáš. A čo sa nestalo? Zrazu vykuklo slniečko a poriadne pripekalo. Výlet sme spojili so stavaním mája, ktorý dievčatá vyzdobili stužkami a chlapci za spevu piesne „Sadíme my máje“,  za pomoci ujov postavili.  A potom deti hrali futbal, púšťali papierové lietadielka, nafukovali balóny, kreslili. Keď vyhladli, opekali klobásku, pochutnali si s rodičmi na guľáši a na sladkostiach od uja Mira. Išli spoločne kŕmiť rybky, pozorovali vážky, krúžiacu veľkú čajku, kvietky a  pasúce sa ovečky. Mamičky napiekli chutné koláčiky, ktoré len tak zmizli. A potom príjemne unavení, ale šťastní  sme sa rozišli domov. Ďakujeme všetkým, ktorí sa deťom postarali o netradične strávený pekný a príjemný deň bez spánku.   /Katarína Slušňáková/

• Najlepšia tematická nástenka

• 19. 06. 2019 Oravská knižnica Antona Habovštiaka v spolupráci s mediálnymi partnermi Petit Press, a.s. a MY – Oravské noviny vyhodnotila 3. ročník regionálnej súťaže tried o najoriginálnejšiu nástenku na tému Čo mi dáva čítanie. Aj naše triedy sa zapojili. Keďže deviataci v triede nástenku nemajú, vymysleli živú nástenku. Táto sa porote páčila, pretože žiaci vlastným telom stvárňovali svoje nápady k tejto téme. Udelila im 2. miesto z celkovo 17.  prihlásených násteniek. Okrem maličkostí dostali ocenení ročné vstupné do knižnice zadarmo. /Mgr. Mária Kořalníková/

• Recyklohry a Alino

•      Naša škola je zapojená do projektu ALINO, kde Alino predstavuje postavičku, ktorá sa živí hliníkom a to plackami z plechoviek, haluškami z viečok jogurtov a guličiek z použitého alobalu. Celkovo sme Alina nakŕmili 221 kg použitých potravinových obalov z hliníka, čím naša škola skončila na 4. mieste, v priemere na žiaka z 38 zapojených škôl. V projekte Recyklohry sme do zberu odovzdali staré monitory, počítače, tlačiarne, rôznu menšiu elektrotechniku, staré mobily a hlavne baterky, ktorých bolo až 90 kg. Za odovzdaný materiál sme dostali body, ktoré sme vymenili za odmeny pre najlepších zberačov.  /Mgr. Mária Kořalníková/

• PIATACI A ZBIERKA MODRÝ GOMBÍK

• Piataci sa tento školský rok zapojili do zbierky Modrý gombík ktorú organizuje UNICEF. Už druhý rok je jej výťažok venovaný deťom vo vojnou zmietanej Ukrajine. Tvárou tohtoročnej kampane bolo jedenásťročné dievčatko, a keďže aj piataci sú v tomto veku, rozhodli sme sa, že sa aktívne do tejto zbierky zapojíme. A tak keď boli v Dolnom Kubíne na exkurzii, zobrali Modré gombíky, pokladničku a v okresnom meste robili dobrovoľníkov Unicefu. Pokladničku umiestnili aj v škole a dievčatá cez voľnú hodinu boli zbierkovať aj v našom obchode v Malatinej. Za každý príspevok do pokladničky dostali ochotní darcovia odznak Modrý gombík. Ďakujeme za každý vhodený príspevok. /Mgr. Mária Ševčíková/

• Ornamentálna mapa Slovenska

• Žiaci našej školy sa pravidelne zapájajú do mnohých súťaží a projektov. Tento rok sa zapojili aj do projektu Ornamentálna mapa Slovenska, ktorý je obsahom a formou multikultúrny prierezový projekt pre základné a stredné školy. Je súčasťou medzinárodného integračného projektu "Ornamentálna mapa sveta" ( "Ornamental Map of the World" ), ktorý bude zameraný na spoznávanie tradičných národných kultúr v kontexte ochrany svetového kultúrneho dedičstva. My sme sa doňho zapojili v rámci predmetu Regionálna výchova v 2.,3.,4. a 5.ročníku. Projekt má dve časti. Prvú - vytvorenie maľovaného ohniska sme už zvládli, a na druhej, výskumnej časti sme už začali pracovať. Deti majú za úlohu získať, resp. odkresliť nejaký ornament, ktorý objavia vo svojej obci ( na starých náradiach, odevoch, obrusoch...) Tieto potom pekne prekreslíme a zašleme organizátorom ako ornamenty našej obce. Ak etnológovia schvália ornament, bude priradený v mape Slovenska k našej obci. Vzniká tak interaktívna ornamentálna mapa Slovenska. Pozývame preto aj ostatných obyvateľov obce, ak poznajú nejaký ornament typický pre našu obec, aby nám dali vedieť – prídeme si ho odkresliť...

Fotky našich diel – maľovaných ohnísk nájdete vo fotogalérii na www školy, alebo si ich príďte pozrieť do školy počas Bačovských dní. /Mgr. Mária Ševčíková/

• Plavecký výcvik

• Naši žiaci  1.- 4. ročníka sa v dňoch 20.5. – 24.5. 2019 zúčastnili plaveckého výcviku v AquaRelaxe Dolný Kubín. Žiaci na výcvik dochádzali spojovým autobusom a dennú dochádzku späť zjednodušil  objednaný autobus. Malí plavci počiatočný strach z vody rýchle prekonali po zvládnutí elementárnych plaveckých prvkov ako ponáranie sa, splývanie, dýchanie do vody, či obraty a  skoky do vody. Plavecký kurz všetci žiaci úspešne absolvovali, za čo ďakujeme vedúcemu výcviku p. Skirčákovi a jeho spolupracovníkom, ktorí znásobili radosť z pohybu vo vode a ich pokrokov. Naši plavci dostali ,,Mokré vysvedčenie“, sladkú odmenu a 3-hod. vstupenku do AquaRelaxu ako pozornosť pre dieťa. Radosť mali nielen z diplomov, ale  predovšetkým zo zvládnutých plaveckých zručností. Výcvik sa vydaril, žiaci sa naučili plávať a aj počasie nám prialo.   /Mgr. Kacová Marcela/

• Kontakty

• Základná škola s materskou školou
        • 043 5895168 (škola), 043 5895178 (školská jedáleň) 043 3811950 (materská škola) 0907 856295 Mgr.Harmat Peter (RŠ) 0911 450 202 Mgr.Ševčíková Mária (ZRŠ) 0908 577110 Bc. Martina Javoreková (ZRŠ pre MŠ) 0917 781 918 Mgr. Andrea Kočalková (Školský klub detí) 0915 390 962 Mgr. Monika Kozáčiková ekonómka školy